Κοιτάξτε αυτό !

Αθλος Φλωρίδη! Ο "νέος Δικαστικός Χάρτης" του ενώνει εναντίον του Ειρηνοδίκες, Πρωτοδίκες, Γραμματείς Δικαστηρίων και Δικηγόρους!

Αθλος Φλωρίδη! Ο "νέος Δικαστικός Χάρτης" του ενώνει εναντίον του Ειρηνοδίκες, Πρωτοδίκες, Γραμματείς Δικαστηρίων και Δικηγόρου...

22 Μαρτίου 2024, η εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Μελωδίες της Βοημίας» που έφερε κοντύτερα Τσεχία και Ελλάδα.

block; padding: 1em 0; text-align: center; ">
22 Μαρτίου 2024, η εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Μελωδίες της Βοημίας» που έφερε κοντύτερα Τσεχία και Ελλάδα. Η βραδιά της 22ης Μαρτίου 2024 για όσους είχαμε την ευτυχία να παρευρεθούμε, αλλά και για πολλούς άλλους που θα απολαύσουν Τσέχους συνθέτες που μαθητές και καθηγητές του Σύγχρονου Ωδείου Τέχνης Αθηνών με μεγάλη αγάπη και σεβασμό ερμήνευσαν και από το διαδίκτυο, υπήρξε ή θα υπάρξει, ένα μοναδικό γεγονός. 22 Μαρτίου 2024 η αίθουσα «Λίλιαν Βουδούρη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (του σημαντικότερου μουσικού φορέα – χώρου στην Ελλάδα) γέμισε με «ήχους της Βοημίας». Η αγάπη μας για την μουσική, ιδιαίτερα την κλασσική μουσική, προϋπήρχε. Έχουμε την χαρά να έχουμε στο σπίτι την δυνατότητα να ακούμε «ζωντανά» ερμηνείες από την πιανίστρια κόρη μας, Πέλλυ Παντή, εξαιρετικών κομματιών που κατά καιρούς ερμηνεύει: έργα Bach, Mozart, Beethoven, Lichner και άλλων μεγάλων συνθετών της κλασικής μουσικής. Αλλά και έργων της Ελληνοτσέχας Δασκάλας της, φλαουτίστριας, πιανίστριας και συνθέτριας κας Σοφίας Μαυρογενίδη, όπως τα έργα της Dumka, Gilli κα. Αυτά τα γνωρίζαμε και κυρίως τα ακούγαμε και τα χαιρόμαστε, σε διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνει η Δασκάλα της Πέλλυς κα Σοφία Μαυρογενίδη και το Ωδείο Σύγχρονης Τέχνης Αθηνών, του οποίου η Σοφία Μαυρογενίδη είναι η διευθύντρια του και η καλλιτεχνική «ψυχή» του. Γνωρίζαμε επίσης ότι η μουσική εκπαίδευση, ωρίμανση, αφετηρία, αγάπη για την μουσική, το φλάουτο, το πιάνο, την σύνθεση, της Σοφίας Μαυρογενίδη (δεν το κρύβει ποτέ, αντίθετα με πολύ υπερηφάνεια προτάσσει και αναφέρει σε κάθε ευκαιρία) προήλθε εν πολλοίς από την μουσική παιδεία που έλαβε στην αγαπημένη της Τσεχία. Κατανοούσαμε, όσοι ήρθαμε σε επικοινωνία μαζί της υπό οποιαδήποτε συνθήκη, από την εν γένει προσωπικότητα της Σοφίας, πόσο σημαντική πρέπει να είναι η Τσεχική Μουσική Παράδοση και εκπαίδευση. Στις 22 Μαρτίου όμως ακούσαμε, πλοηγηθήκαμε στον πλούτο, στους δημιουργούς, στον πλουραλισμό και πλούτο των έργων των Τσέχων συνθετών, αλλά ταυτόχρονα διακρίναμε και την «τσεχικότητα» που τα διαπερνά.
Αυτή η πλοήγηση κατευθύνθηκε πραγματικά εξαιρετικά και επαγγελματικά από τις μεστές εισαγωγές στον πλούτο της Τσεχικής Μουσικής Παράδοσης και των Τσέχων συνθετών που παρουσιάστηκαν από την διευθύντρια του δραστήριου Τσεχικού Κέντρου Αθήνας κας Lucie Kuligova και την Διευθύντρια του συνδιοργανωτή Ωδείου, κας Σοφίας Μαυρογενίδου. Γνωρίσαμε την ζωή και το έργο του Bedrich Smetana (Μπέτριχ Σμέτανα) αλλά και ήρθαμε σε επαφή με το έργο Κlement Slavicky, Zdenek Fibich, Adonic Dvorak, Jaroslav Jezek, Leos Janacek, Bohuslav Martinu, Milos Stedron κα. Μαγευτήκαμε και μυηθήκαμε στην παραδοσιακή τσεχική μουσική από την συγκλονιστική ερμηνεία της Χορωδίας του Ωδείου, του παραδοσιακού τσέχικου τραγουδιού “Dobru noc ma mila” (Καληνύχτα αγαπητή μου).
Εκτός των σπουδαστών και καθηγητών του Σύγχρονου Μουσικού Ωδείου Αθηνών, ακούσαμε από την κοσμήτορα/καθηγήτρια της Μουσικής Ακαδημίας Γιάνατσεκ του Μπρνο (JAMU), τσεμπελίστριας, μουσικοδραματουργού και οργανίστριας κας Barbara Maria Willy η οποία μαζί με την επί χρόνια συνεργάτιδα της Ελληνοτσέχα Δασκάλα μας Σοφίας Μαυρογενίδου το έργο της Σοφίας “Gioco su tarantella” και σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση την διασκευή του έργου «To Rondo» του Vorisek του συνθέτη, μουσικολόγου και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Μάσαρικ του Μπρνο Milos Stedron.
Eίδαμε στην σκηνή της αίθουσας «Λίλιαν Βουδούρη», την Barbara Maria Willy, να αισθάνεται, συμμετέχει με όλη την προσωπικότητα της και να χαίρεται τους ήχους των ερμηνευτών (πιανίστες, κιθαρίστες, τσεμπαλίστες, φλαουτίστριες, σαξοφωνίστα κα) σπουδαστές και καθηγητές του Ωδείου, αλλά και τις φωνητικές ερμηνείες σπουδαστών και της Χορωδίας του Ωδείου Σύγχρονης Τέχνης Αθηνών. Η βραδιά της 22ης Μαρτίου 2024 έφερε πράγματι κοντύτερα, μίκρυνε εντυπωσιακά την απόσταση, Τσεχίας και Ελλάδας! Διονύσης Παντής, Δικηγόρος, συγγραφέας, σύμβουλος/επιστημονικός συνεργάτης επί σειρά ετών και σε διάφορους Υπουργούς Εξωτερικών (Πάγκαλος, Κοτζιάς, Τσίπρας, Κατρούγκαλο,), πατέρας της εντεκάχρονης πιανίστριας Πέλλυς Παντή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου