Ο Διονύσης Παντής στην Φωνή της Ελλάδας & στην εκπομπή #Ελληνες Παντού" ...
Ο Διονύσης Παντής, Νομικός, Επικεφαλής του φορέα "Δικηγόροι για τα Εθνικά Θέματα", στο παγκόσμιο Ραδιόφωνο της ΕΡΤ "Η Φωνή της Ελλάδας" / "The Voice of Greece", στην εκπομπή "Έλληνες παντού", με τον Θανάση Χούπη.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα κι ακούστε ολόκληρη τη συζήτηση με τον Διονύση Παντή, για τις ραγδαίες εξελίξεις στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Για το τοπίο που διαμορφώθηκε, σε Ελλάδα, Κύπρο και Ευρώπη, μετά τις Ευρωεκλογές. Και για τον τρόπο που διαμορφώνεται η επόμενη μέρα, στο εσωτερικό, πολιτικό σκηνικό της χώρας, σε συνδυασμό με τα ανοιχτά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή και τα εθνικά μας θέματα.
7.50Διακήρυξη των Αθηνών και το "πνεύμα" της πάνω από τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, Η διακήρυξη επιχείρηση δημοσίων σχέσεων της Τουρκίας, διμεροποίηση των Ελληνοτουρκικών "θεμάτων" αντιθετικά της ευρωπαιοποίησης και της διεθνοποίησης του Κυπριακού, απομόνωση Κύπρου; οι παράγοντες ισχύος και η επικοινωνία πάνω από το διεθνές δίκαιο,
7.50 - 10.00 σχέδιο Ανάν, άθλιες απειλές στον Κυπριακό Ελληνισμό να το αποδεχθούν, σε ένα τριχοτομημένο νησί
10.00 το Κυπριακό εκτός της Διακήρυξης των Αθηνών αφίσταται της παράδοσης της ένταξης της Κύπρου σε τριμερείς γιατί η Κύπρος να μην είναι μέρος τι θέλει η Κύπρος ταραγμένες θάλασσες;
12.00 το στρατηγικό σφάλμα της νέας ελληνικής εξωτερικής πολιτικής δεν προτάσουμε τον αναθεωρητικό επιθετικό αντιδυτικό χαρακτήρα της Τουρκίας και της εξωτερικής πολιτικής της αλλά και οι ΗΠΑ που επαναλαμβάνουν στην περίπτωση της Τουρκίας την εσφαλμένη γεωπολιτικά αντιμετώπιση τους της αναδυόμενης ανταγωνίστριας τους Κίνας. Πρόταση ιδιωτικών συμφερόντων και στις δύο περιπτώσεις. Διείσδυση τουρκικών επιχειρηματικών συμφερόντων θα ωφελήσει περισσότερο Τουρκία λόγω του ότι είναι δυνατότερη βιομηχανική οικονομία
15.40 ο τουρκικός ισλαμισμός με την υπερσυντηρητική πρόταση της θρησκευτικής πίστης δημιουργεί τις συνθήκες κοινωνικής ειρήνης που είναι αναγκαίες για την βιομηχανική ανάπτυξη όπως παλαιότερα ο προτεσταντισμός σε σχέση με την ανάπτυξη του δυτικού καπιταλισμού. Και η γενικότερη τουρκική νοοτροπία να μην στρέφονται εναντίον του πατέρα - κράτους.
17.40 η Τουρκία επιχειρεί όπου έχει εξασφαλίσει μέσα από ειδικές συνεννοήσεις την επιτυχία των επιχειρήσεων και την άμεση οικονομική απόδοση τους
21.10 δεν έχουμε κατανοήσει τι έχει συμβεί στην Τουρκία τα τελευταία 25 χρόνια και δεν έχουμε πολιτική ανάσχεσης της τουρκικής ενδυνάμωσης ούτε επωφελούμαστε των συμπερασμάτων του σύγχρονου πολέμου από πχ Ουκρανία και τις νέες τεχνολογίες (πυραυλικές ντρόουν κλπ) που δίνουν πλεονέκτημα στην άμυνα νησιωτικών περιοχών συμπλεγμάτων. Ο παράγοντας χρόνος είναι υπέρ αυτού που έχει στρατηγική άποψη και τους παράγοντες ισχύος συγκριτικά με το μέρος του. Αρα αξιόπιστη αποτροπή είναι η μόνη εγγύηση για ειρήνη και αξιοπρεπείς σχέσεις με την Τουρκία.
26.30 εντυπωσιακή η απουσία θεμάτων εξωτερικής πολιτικής από την δημόσια προεκλογική συζήτηση στις τελευταίες εκλογές (εθνικές και ευρωεκλογές), σημαντικό τμήμα πολιτικής ελίτ έχει επιλέξει την διεύρυνση των επιχειρηματικών σχέσεων με Τ σαν πρώτο ή και μοναδικό ακόμη παράγοντα των ελληνοτουρκικών σχέσεων αγνοώντας όλες τις υπόλοιπες θεωρήσεις. Μπορεί να είναι άποψη τους ότι αυτή την εποχή πρέπει να προτάσσονται αυτού του είδους των σχέσεων. Δεν τέθηκε πουθενά διμεροποίηση σχέσεων με Τουρκία ούτε η αποδιεθνοποίηση Κυπριακού ούτε Ελληνική απόσταση από Κύπρο. Δηλωτικό ότι κάποιοι δεν συζητούν επειδή πιστεύουν ΄ότι η πολιτική τους δεν θα έχει την λαϊκή επιδοκιμασία; Σίγουρα αυτό οδηγεί στην αποχή και την απογοήτευση, την χειρότερη πολιτική ενός πολίτη γιατί κάποιοι έδωσαν αγώνες για την δημοκρατία.
32.45: "λάβαμε το μήνυμα των εκλογών" τι σημαίνει; Το μήνυμα εξαρτάται της στόχευσης προς τα που θέλει να στρέψει την προσοχή του: εάν η προσοχή πρέπει να στραφεί στο ότι υπάρχει λαϊκή δυσαρέσκεια και πρέπει αυτή να "διαχειριστεί" μέσω της επικοινωνίας ή οποιουδήποτε άλλου τρόπου είναι ένα ζήτημα. Αλλά δεν είναι αυτό που οι πολίτες θα ήθελαν ώστε να φανεί ότι λαμβάνονται υπόψη οι ανησυχίες τους για την εσωτερική ή εξωτερική τους ασφάλεια την οικονομική τους ασφάλεια, τα κοινωνικά τους δικαιώματα (υγεία παιδεία). Η πολιτική ελίτ λαμβάνει μήνυμα τις ανησυχίες Ελληνα πολίτη ή να διαχειριστεί την ανασφάλεια ώστε να έχει την πολιτική κυριαρχία θέλει να διαχειριστεί την πολιτική δυσαρέσκεια με επικοινωνιακό τρόπο.
35.50 Ξέρετε ποιο είναι το μήνυμα που εκπέμπεται σε ένα τρίτο πχ στην Δανία ή τις ΗΠΑ; Το μήνυμα είναι ότι είναι ομαλές οι σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας και ότι ενδεχομένως δεν είναι τόσο έντονες οι ελληνοτουρκικές διαφορές όσο ελληνικές κυβερνήσεις είχαν προβάλλει κατά το παρελθόν και αν θα δούμε και στο μέλλον τις στρατηγικές επιδιώξεις αμφισβητήσεις κυριαρχικών δικαιωμάτων πως θα μπορέσει μία επόμενη κυβέρνηση ή και η ίδια να πάει στην Ευρωπαϊκή Ενωση ή όπου και να επαναφέρει αιτήματα βοήθειας έναντι της τουκρικής επιθετικότητας; Μαγικές λέξεις στην εξωτερική πολιτική η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη έχουμε επενδύσει διπλωματικά στην ΕΕ ΗΠΑ ΝΑΤΟ και δεν μπορούμε αυτή την επένδυση να καταστρ΄'εψουμε. Η Τουρκία προσπαθεί να δείξει ότι είναι μία όμοια με τις άλλες ευρωπαΙκές χώρες αλλά εκείνες δεν κατανοούν και δέχονται τις ιδιαιτερότητες τους ...
41.00 Βαλκάνια Τουρκική εξωτερική πολιτική χρησιμοποιεί μουσουλμανικές μειονότητες και μουσουλμανικά κράτη (Αλβανία και τα νεοπαγή Κόσοβο και Βοσνία) ενισχύοντας την διάσταση της "οθωμανικής πολιτιστικής κληρονομίας" - βιομηχανικές εμπορικές δυνατότητες τουρκικής οικονομίας. Δεν υπάρχει ελληνική πολιτική ανάσχεσης της τουρκικής. Ούτε κατανόηση της Ιταλικής ισχυρά νεοεθνικιστικής πολιτικής πχ στην Αλβανία. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε κυριλέ γιατί θα τα υποστούμε. Δεν είναι καλό η υποτίμηση χωρών στα βόρεια σύνορα μας να τις αποκαλούμε κρατίδια. Οι Έλληνες επιχειρηματίες δεν μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες συνεργασιών με την χώρα αυτή. Γιατί υπάρχουν βιοτικές ανάγκες και γιαυτό χρειάζεται και αναμένουν συνεργασία. Οι επιχειρηματικές σχέσεις δεν μπορεί ναι είναι ανταλλαγή διευκολύνσεων διπλωματών ή πολιτικών παραγόντων ή πχ εκπαιδευτικός οργανισμός ελληνικών συμφερόντων πέρασε στα χέρια τουρκικών συμφερόντων και γίνεται όχημα του τουρκικού πολιτιστικού εκπαιδευτικού ιμπεριαλισμού
47.00 εμείς είμαστε μικρή μεσαία χώρα και θα πρέπει να έχουμε αναλύσει πολιτικές αλλαγές σε ΗΠΑ και Γαλλία και πρέπει να προσαρμοσθούμε στις πολιτικές επιλογές αυτών των μεγάλων δυνάμεων και πρέπει να επιβιώσουμε να μην είμαστε βασιλικότεροι του Βασιλέως. Σε εποχές αναθεωρητικές όπως ΄σήμερα δεν μπορείς να απέχει από τον απόλυτο πολιτικό ρεαλισμό. Συν Αθηνά και χείρα κίνει για χώρες όπως εμείς αυτά θέλουν προετοιμασία σε όλα τα επιτελεία υποψήφιων Προέδρων πριν αναλάβουν εξουσία να δημιουργούμε γέφυρες με ΟΛΟΥΣ τους πιθανούς συνομιλητές μας.
52.00 Η πολιτική συζήτηση στο εσωτερικό της χώρας είναι απογοητευτική. Είναι απογοητευτική γιατί τα προβλήματα μπορούν να λυθούν μόνο μέσα από την πολιτική και υπάρχουν τέτοιες δυσχέρειες να εκφραστούν τα νόμιμα συμφέροντα της πλειοψηφίας στο πολιτικό στερέωμα. Αυτή είναι μία αδυναμία που μπορεί να έχει επίπτωση και στην εξωτερική πολιτική. Γιατί; αφήνει περιθώριο σε μειονοτικές ομάδες που μπορεί να έχουν ιδιοτελή συμφέροντα να κρύβονται πίσω από μία επικοινωνιακή κυριαρχία και μην υφίστανται τον κοινωνικό έλεγχο τον έλεγχο των πολιτικών αναγκαίο σε δημοκρατική κοινωνία και αυτό να μας οδηγεί συνεχώς σε χειρότερες επιλογές. Αυτό είναι το πολιτικό μας πρόβλημα. ΚΑι η εξωτερική πολιτική είναι αντανάκλαση αυτού του βασικού μας πολιτικού προβλήματος.
Ο Διονύσης Παντής είναι Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο με εικοσαετή εμπειρία στην δικαστηριακή & συμβουλευτική δικηγορία, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης της Παντείου (κατεύθυνση Δημοσίου Δικαίου) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ευρωπαϊκό & Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο.
Από το 1996 ασκεί ενεργά & αδιάλειπτα την δικηγορία, με αντικείμενο το Ποινικό - Διοικητικό - Αστικό Δίκαιο, το Δίκαιο των Επενδύσεων, την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα Πνευματικά Δικαιώματα, Σωματεία, Εταιρίες, Πτωχευτικό Δίκαιο.
Δικηγορεί στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας στον Άρειο Πάγο, Ελεγκτικό Συνέδριο & Συμβούλιο της Επικρατείας καθώς & σε όλες τις βαθμίδες της ποινικής, πολιτικής και διοικητικής δικαιοσύνης.
Διατέλεσε εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.
Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Ιούλιο του 2019 διετέλεσα επιστημονικός συνεργάτης της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι δικηγόρος της Επιτροπής Συγγενών Αγνοουμένων Κυπριακού Αγώνα & άλλων σωματείων με πολιτιστικό, εθνικό & αθλητικό αντικείμενο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου