Κοιτάξτε αυτό !
Τουρκία και Ισραήλ στην Συρία, ΗΠΑ, απώθηση Ιράν, Ρωσία, Κούρδοι, Αραβες...
Ο Διονύσης Παντής αναλύει με προβολή σε αποκαλυπτικούς χάρτες τι γίνεται στην #Συρία: #τουρκια και #ισραήλ στην #Συρία, #ΗΠΑ, απώθηση #Ι...
Αθλος Φλωρίδη! Ο "νέος Δικαστικός Χάρτης" του ενώνει εναντίον του Ειρηνοδίκες, Πρωτοδίκες, Γραμματείς Δικαστηρίων και Δικηγόρους!
Αθλος Φλωρίδη! Ο "νέος Δικαστικός Χάρτης" του ενώνει εναντίον του Ειρηνοδίκες, Πρωτοδίκες, Γραμματείς Δικαστηρίων και Δικηγόρους!
Αλλά περί τίνος πρόκειται;
Αθλος Φλωρίδη! Ο "νέος Δικαστικός Χάρτης" Φλωρίδη που ξεθεμελιώνει την Δικαιοσύνη όπως την γνωρίζαμε, κατορθώνει το ακατόρθωτο: ενώνει εναντίον του Ειρηνοδίκες, Πρωτοδίκες, γραμματείς δικαστηρίων, τοπικές κοινωνίες και Δικηγόρους ανά την Ελλάδα.
Με το ψήφισμα της 30ης Απριλίου 1822 "περί δικαστηρίων", μετά από τέσσερις αιώνες τουρκικής δουλείας, ιδρύθηκαν από ένα ειρηνοδικείο σε κάθε κοινότητα.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας, πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας, αμέσως με την άφιξη του στην ξεθεμελιωμένη Ελλάδα από τον πόλεμο και τους εμφυλίους εκδίδει Ψήφισμα ΙΘ΄ της 15ης Δεκεμβρίου 1828 ΄΄Περί τοῦ Διοργανισμοῦ τῶν Δικαστηρίων΄΄ σύμφωνα με το οποίο ιδρύονται ειρηνοδικεία ένα ανά κάθε χωριό, κωμόπολη και πόλη.
Ο θεσμός λοιπόν των Ειρηνοδικείων είναι συνυφασμένος με αυτόν της Δικαιοσύνης στην χώρα μας,
Αυτόν τον θεσμό, σύμφυτο της έννοιας της δικαιοσύνης στην Χώρα μας, καταργεί ο εξωκοινοβουλευτικός υπουργός.
Είναι απορίας άξιον δε πως η κυβερνώσα παράταξη της ΝΔ λαμβάνει αυτή την νομοθετική πρωτοβουλία. Και είναι απορίας άξιον γιατί μόλις το 2018, σε ανάλογη πρωτοβουλία της τότε κυβέρνησης του αντιπάλου κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ η ΝΔ πρωτοστάτησε με όλες τις πολιτικές και συνδικαλιστικές της δυνάμεις στην εναντίωση και τότε του νομικού κόσμου της χώρας στο ανάλογο σχέδιο.
Ο τότε Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Καβάλας, και μέχρι πρότινος Υπουργός Αμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, τότε, το 2018 δήλωνε:
«Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αντί να εργαστεί προκειμένου να καλυφθούν οι τραγικές ελλείψεις του Πρωτοδικείου Αθηνών τόσο σε προσωπικό όσο και σε βασικές υλικοτεχνικές υποδομές, σπεύδει να προαναγγείλει την τριχοτόμησή του με τη δημιουργία δύο νέων Πρωτοδικείων.
Το πράττει χωρίς προηγούμενη θεσμική διαβούλευση, χωρίς συνεργασία με τους συλλειτουργούς της δικαιοσύνης, χωρίς πρόβλεψη επαρκούς χρηματοδότησης, χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό, στο όνομα πομπωδών εξαγγελιών και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων με προεκλογική και μόνο στόχευση.
Αντί να ενισχύσει ουσιαστικά ένα δικαστήριο που αδυνατεί να καλύψει στοιχειώδεις λειτουργικές του ανάγκες, ο κ. Κοντονής επιλέγει να δημιουργήσει άλλα δύο εκ του μηδενός.
Αντί να λύσει το υπάρχον πρόβλημα, δρομολογεί πρόσθετα προβλήματα στο μέλλον.
Δεν αφουγκράζεται την αγωνία χιλιάδων μαχόμενων δικηγόρων, δεν ακούει κανέναν αρμόδιο, δεν διαλέγεται, δεν προβλέπει, δεν σχεδιάζει, δεν συμβάλλει θετικά στην προσπάθεια για την επίλυση των σωρευμένων προβλημάτων ως προς την εύρυθμη απονομή της δικαιοσύνης στη χώρα.
Δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε αυτήν του την προβληματική πρωτοβουλία και επαναδιατυπώνουμε τη θέση μας για έναν ολοκληρωμένο επανασχεδιασμό του συστήματος με απαραίτητη προϋπόθεση το διάλογο με όλους τους παράγοντες της Ελληνικής Δικαιοσύνης».
Παλαιοκομματισμός, τυχοδιωκτισμός και υποκρισία τότε; Που οδήγησε στην σκοπούμενη ψήφο των δικηγόρων και των τοπικών κοινωνιών που οδήγησε στην κατάληψη της εξουσίας και υπουργοποιήσεις και λοιπά δημόσια αξιώματα και τώρα "μην τους είδατε μην τους απαντήσατε".
Μπορεί βέβαια να πείσθηκαν από τον εξωκοινοβουλευτικό εκσυγχρονιστή Υπουργό για το λάθος τους στην εναντίωση της νομοθετικής πρωτοβουλίας Κοντονή. Αλλά που στηρίζεται η νέα νομοθετική πρωτοβουλία. Υπήρξε στοιχειωδώς πρόβλεψη και αποκατάσταση υποδομών ώστε να μπορέσουν τα κατά τόπους ειρηνοδικεία που θα γίνουν έδρες των νέων πρωτοδικείων να λειτουργήσουν αποτελεσματικά συνενώνοντας δύο εντελώς διαφορετικές και ανεξάρτητες δικαστικές δομές; Οχι. Απλές ... φωτογραφίες των φιλόδοξων για αναβάθμιση χώρων το καταμαρτυρά. Απλά θα έχουμε βάφτιση Ειρηνοδικείου σε Πρωτοδικείο και ενδεχομένως εγκαίνια φωτογραφίες κλπ κατά το συνηθισμένο καθόλου εκσυγχρονιστικό παλαιοκομματισμό.
Ποια η δικαιολογητική βάση της πρωτοβουλίας ;
Τα στατιστικά στοιχεία της ... Παγκόσμιας Τράπεζας που κατά την επονομαζόμενη ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ αποτυπώνει την "αναποτελεσματικότητα απονομής της
δικαιοσύνης στην Ελλάδα, η οποία δεν προάγει την ορθολογική λειτουργία της
κοινωνίας και οικονομίας που εξασφαλίζει την προαγωγή του δημόσιου και
ιδιωτικού συμφέροντος."
Η Ελλάδα δεν έχει δικούς της θεσμούς να αξιολογήσουν την δικαστική της λειτουργία; Μετακόμισε στην Λατινική Αμερική ή την Αφρική του προηγούμενου μάλιστα αιώνα;
Οι δικαστές και οι δικηγόροι δίκαια διαμαρτύρονται μεν γιατί η Παγκόσμια Τράπεζα δεν τους κάλεσε να θέσουν τις απόψεις τους, αλλά που να προφητέψει ότι η έκθεση της θα αποτελούσε την δικαιολογητική βάση κατάργησης ενός θεσμού 200 χρόνων. Τέτοια επιπολαιότητα και προχειρότητα από την πλευρά της Ελληνικής πολιτείας δεν είναι της αρμοδιότητας της ... Παγκόσμιας Τράπεζας αλλά εγχώριο πρόβλημα.
Έτσι λοιπόν ο εξωκοινοβουλευτικός Υπουργός Δικαιοσύνης καταργεί ένα θεσμό 200 ετών που εισηγήθηκε και έκτοτε αποτελεί κορμό της δικαιοσύνης στην Ελλάδα ο πρώτος της Κυβερνήτης, ο Ιωάννης Καποδίστριας. Νέοι καιροί νέα ήθη.
Πως θα διαμεριστούν οι υποθέσεις κατά τόπον; Πως οι δικηγόροι θα διακτινίζονται να προλάβουν τις υποθέσεις τους; Πως θα διαμορφωθούν τα νέα Πρωτοδικεία να ανταποκριθούν; Γιατί όλα αυτά;
Ενας μόνο λόγος υπάρχει: η μείωση του κόστους της δικαιοσύνης και γαία πυρί μοιχθήτω. Μείωση όμως μόνον για το Κράτος. Για τους πολίτες νέα αύξηση του ήδη εξαιρετικά υψηλού κόστους πρόσβασης τους στην δικαιοσύνη. Συγκέντρωση δικηγορικής ύλης σε μεγάλα γραφεία. Ταυτόχρονα άσκηση πίεσης στους ανεξάρτητους δικηγόρους με κανέναν ή λίγους αριθμητικά συνεργάτες, υπέρ των μεγάλων γραφείων και τελικά μία δικαιοσύνη υπέρ μόνο των μεγάλων εταιριών που θα τρέχουν να προλάβουν την διεκπεραίωση των υποθέσεων του σε νέες ουρές στα νέα "πρωτοδικεία". Και ο πολίτης
για μία ακόμη φορά μπροστά στην προχειρότητα και τον παλαιοκομματισμό που υποδίεται τον κατ΄λα ευφημισμό εκσυγχρονισμό.
Ο Διονύσης Παντής είναι Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο με εικοσαετή εμπειρία στην δικαστηριακή & συμβουλευτική δικηγορία, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης της Παντείου (κατεύθυνση Δημοσίου Δικαίου) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ευρωπαϊκό & Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο.
Από το 1996 ασκεί ενεργά & αδιάλειπτα την δικηγορία, με αντικείμενο το Ποινικό - Διοικητικό - Αστικό Δίκαιο, το Δίκαιο των Επενδύσεων, την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα Πνευματικά Δικαιώματα, Σωματεία, Εταιρίες, Πτωχευτικό Δίκαιο.
Δικηγορεί στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας στον Άρειο Πάγο, Ελεγκτικό Συνέδριο & Συμβούλιο της Επικρατείας καθώς & σε όλες τις βαθμίδες της ποινικής, πολιτικής και διοικητικής δικαιοσύνης.
Διατέλεσε εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.
Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Ιούλιο του 2019 διετέλεσα επιστημονικός συνεργάτης της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι δικηγόρος της Επιτροπής Συγγενών Αγνοουμένων Κυπριακού Αγώνα & άλλων σωματείων με πολιτιστικό, εθνικό & αθλητικό αντικείμενο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου