Ελληνική αντιμετώπιση της στρατηγικής πρόκλησης των τουρκολιβυκών ψευτομνημονίων
Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα militaire.gr στον παρακάτω σύνδεσμο :
https://www.militaire.gr/elliniki-antimetopisi-tis-stratigikis-proklisis-ton-toyrkolivykon-pseytomnimonion/
Η Ελληνική "αβελτηρία" απέναντι στην στρατηγική πρόκληση του τουρκολιβυκού ψευτομνημονίου και των "παράγωγων" αυτού νέων ψευτοσυμφωνιών είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ελληνικής κυβέρνησης να αρέσκεται στην επικοινωνία, με στόχο την ελληνική κοινή γνώμη.
Η σκανδαλωδώς ευμενής από τα ΜΜΕ - που ελέγχονται από εφοπλιστικούς γόνους- αντιμετώπιση της κυβέρνηση και η ακραία επιθετική στάση τους έναντι της αντιπολίτευσης και των κριτικών φωνών, έχει τις αρνητικές της επιπτώσεις της και στα εθνικά μας θέματα.
Η κυβέρνηση, ανεξέλεγκτη από τον τύπο που δεν ασκεί τον ελεγκτικό του ρόλο απέναντι στην εξουσία, αξιοποιεί το κατάλληλο επικοινωνιακό περιβάλλον για την διαμόρφωση της εντύπωσης επαρκούς κυβερνητικής αντί-δράσης στην κοινή γνώμη.
Όμως είναι ένα ζήτημα να παρακολουθείς τις εξελίξεις και να ¨αντιδράς". Και είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα το να βρίσκεσαι "μπροστά" από τις εξελίξεις.
Η συνάντηση μπροστά στις κάμερες του Έλληνα ΥΠΕΞ με τον πρέσβη των ΗΠΑ ΜΕΤΑ τις ψευτοσυμφωνίες εντάσσεται σε αυτή ακριβώς την τακτική.
Δυστυχώς η τακτική της κυβέρνησης που υποτίμησε και λοιδόρησε (στην αρχή μετά υπήρξε .. τρέξιμο) το τουρκολιβυκό ψευτομνημόνιο δεν συνετέλεσε στην αναστροφή της - κατ΄ ουσία - αδράνειας (https://www.militaire.gr/ellinotoyrkika-to-vary-timima-tis-adraneias/
).
Μπορούσε η ελληνική κυβέρνηση να βρεθεί μπροστά από τις εξελίξεις; Ηταν προβλέψιμες οι τουρκικές προκλήσεις και τον Νοέμβριο του 2019 και σήμερα;
Πέντε περίπου μήνες Ιούλιο του 2019 ΠΡΙΝ την συνομολόγηση του Τουρκολιβυκού μνημονίου συζητούσαμε για το ότι επίκειτο και για τον τρόπο αντιμετώπισης του: την οριοθέτηση αιγιαλίτιδας ζώνης 12 νμ νοτίως της Κρήτης και στο Ιόνιο με κλείσιμο κόλπων και χάραξη γραμμών βάσης:
Αλλά και 29 Νοεμβρίου 2019 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΛΙΒΥΚΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ όταν όλοι ... έπεφταν από τα ... σύνεφα, την ίδια μέρα στο ΑΤΥΙΚΑ ΤΒ αναφέραμε ποια θα είναι η επόμενη κίνηση της Τουρκίας: η εκμετάλλευση της Λιβυκής ψευτοΑΟΖ με νέα διακρατική συμφωνία και εμπλοκή τουρκικών εταιριών επειδή η Λιβύη δεν έχει αυτοτελείς δυνατότητες στο 22ο λεπτός επεξής στο παρακάτω βίντεο !!!
Ή η Ελλάδα είναι έρμαιο των πρωτοβουλιών της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής στις οποίες θα πρέπει παθητικά να αναμένει και "γενναία" να αντιδρά ρητορικά; Η ελληνική εξωτερική πολιτική έχει το εύρος και τις δυνατότητες να λειτουργήσει προληπτικά και αποτρεπτικά σε τέτοιες εμπρηστικές ενέργειες της Γείτονος. Παραθέτω έναν κατάλογο ενδεικτικών προληπτικών μέτρων (ο οποίος βέβαια δεν είναι αποκλειστικός) από τον οποίο θα μπορούσαμε να αντλήσουμε:
- διπλωματική προσέγγιση όλων όσων παίζουν ρόλο στην Λιβύη ΠΡΙΝ την επέλευση του αρνητικού γεγονότος με σκοπό να ασκήσουμε επιρροή στην λιβυκή "κυβέρνηση"
- να μπλοκάρουμε ή να απειλήσουμε ότι θα μπλοκάρουμε όλες τις χρηματοδοτήσεις της λιβυκής κυβέρνησης από ΕΕ
- να μην αφήνουμε εταίρους της ΕΕ να μας αποκλείουν από τις Διασκέψεις για την Λιβύη (βλ Διάσκεψη Βερολίνου: https://www.militaire.gr/oi-epiptoseis-toy-apokleismoy-mas-apo-tin-diaskepsi-toy-verolinoy-kai-i-elliniki-antidrasi/
) και να καταστήσουμε σαφές ότι η συμπερίληψη μας στις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την Λιβύη είναι η ελάχιστη αλληλεγγύη που περιμένουμε
- να προσεγγίσουμε την Γαλλία που βρίσκεται ενώπιον του ενδεχόμενου να βρεθεί με νέο-οθωμανικές βάσεις απέναντι από τις ακτές της 100 χρόνια μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
- να αποκτήσουμε πλοία ανοικτής θαλάσσης (μεγάλου σχετικά εκτοπίσματος) που να μπορούν να δρουν στην Ανατολική - Κεντρική Μεσόγειο και όχι μόνο Αιγαίο (τα παλαιά προς απόσυρση αμερικανικά καταδρομικά πλοία Arleigh Burke ή Ticonderoga θα μπορούσε να είναι μία λύση) ή/και τοποθετήσουμε κατάλληλα πυραυλικά συστήματα στην Κρήτη
- να διευρύνουμε το δόγμα (εύρος) δράσης των ελληνικών υποβρυχίων (να καλύπτουν από Κύπρο μέχρι και Λιβύη)
- να επηρεάσουμε αξιωματούχους στην Λιβύη υπέρ μίας προσέγγισης φιλίας μεταξύ των δύο χωρών που να εδράζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη
- να έχουμε παρουσία στο πολύπαθο λιβυκό έδαφος τουλάχιστον σε επίπεδο αξιωματικών πληροφοριών
- να εφαρμόσουμε αποτρεπτική στρατηγική έναντι της Τουρκίας παντού (και Λιβύη) κατά τις διαθέσιμες δυνατότητες μας (οι τουρκικές απειλές εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας απαιτούν διευρυμένη εγρήγορση και αντιμετώπιση) https://www.militaire.gr/quot-o-ellinismos-mprosta-ston-sygchrono-toyrkoislamismo-quot/ .
- εκμετάλλευση της αντίθεσης Κυρηναϊκής και Τρίπολης (χωρίς να γίνουμε μέρος της σύγκρουσης)
- πολιτιστική δράση με τονισμό της συνεχούς Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή σε όλες τις ιστορικές περιόδους
- άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε Λίβυους σπουδαστές (συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών σχολών)
- Τα «Ελληνικά Πετρέλαια» να επιδιώξουν συνεργασίες όπως και άλλες ελληνικές εταιρίες με την βοήθεια του ελληνικού ΥΠΕΞ κοκ
Και βεβαίως να γνωρίζουν όλοι ότι διακυβεύονται κρίσιμα ελληνικά συμφέροντα στην περιοχή ==> όποιος δεν τα λαμβάνει υπόψη θα έχει συνέπειες (ιδίως σε εταίρους στην ΕΕ: Ιταλία - Γερμανία - Ισπανία).
Οι καλοί λογαριασμοί άλλωστε κάνουν τους καλούς φίλους.
Διονύσης Παντής
Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο – Διεθνές και Ευρωπαϊκό Εμπορικό Δίκαιο – Πτυχιούχος Παντείου ΑΣ Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών - Γεωπολιτικός αναλυτής
Ετικέτες
Τουρκία,
Τουρκολιβυκό Μνημόνιο
Ο Διονύσης Παντής είναι Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο με εικοσαετή εμπειρία στην δικαστηριακή & συμβουλευτική δικηγορία, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης της Παντείου (κατεύθυνση Δημοσίου Δικαίου) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ευρωπαϊκό & Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο.
Από το 1996 ασκεί ενεργά & αδιάλειπτα την δικηγορία, με αντικείμενο το Ποινικό - Διοικητικό - Αστικό Δίκαιο, το Δίκαιο των Επενδύσεων, την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα Πνευματικά Δικαιώματα, Σωματεία, Εταιρίες, Πτωχευτικό Δίκαιο.
Δικηγορεί στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας στον Άρειο Πάγο, Ελεγκτικό Συνέδριο & Συμβούλιο της Επικρατείας καθώς & σε όλες τις βαθμίδες της ποινικής, πολιτικής και διοικητικής δικαιοσύνης.
Διατέλεσε εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.
Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Ιούλιο του 2019 διετέλεσα επιστημονικός συνεργάτης της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι δικηγόρος της Επιτροπής Συγγενών Αγνοουμένων Κυπριακού Αγώνα & άλλων σωματείων με πολιτιστικό, εθνικό & αθλητικό αντικείμενο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου